måndag 22 november 2010

Vad Tänker Du På?




Vad ska man säga,
Hur ska man agera?..
Jag är mig själv för stunden, för att sedan känna mig osäker,
Man känner sig som en levande vandrande pinne som…
..gömmer sig bakom sin egen dräkt,
Du tittade…
..Jag tittade,
Båda tittade på varandra men…
Kände du det jag kände när blickarna mötte varandra!?
Jag hörde av mig, du svarade och historien fick en början…
Tittar mot fönstret,
Ser klockan ticka och i vissa stunder så finns du där i mina tankar…
Tiden på mitt ur är strax över midnatt,
För några minuter sedan gav vi varandra en kram…
Vi sa vi ses och nu är du på väg hem,
medans jag står här o väntar på mitt tåg och skriver det här till dig…
Du kanske sitter där o tänker på stunden vi fick tillsammans,
Kanske tänker du på om det kändes rätt…
Kanske sitter du bara där o känner hur dina läppar formar ett leende,
Men ” kanske ”…
Ordet kanske kan betyda både ja och nej eller..
..Bara kanske..
Imorgon Så kanske jag väntar förgäves eller…
Så kanske du överraskar mig och min dag,
Blir till något speciellt.

Amor Fati!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar